• banner1
  • banner2
Eğlenceli Fen Atölyesi Programı

Öğretim Programı 16 saatten oluşmaktadır ve toplam sekiz Hafta devam edecektir. Grupların ilerleme hızına göre programa yeni oturumlar dahil edilecek olup, öğrencilerin kendi hızlarında ilerlemelerine imkan tanınacaktır.

1. Hafta (Madde)
Öğretmenin Kendini Tanıtması
Fen ve Teknoloji kazanımlarına uygun Başarı, Tutum ve Bilimsel Süreç Becerilerine yönelik testlerin uygulanması
8 Haftalık program içeriğinin açıklanması ve beyin fırtınası yöntemi ile ilgili fen alanında merak edilen soruların belirlenmesi
Öğrencilerle bir bilim insanının eşleştirilmesi (Öğrencilerin bu karaktere bürünmeleri istenecek ve yaptıkları çalışmalara bir bilim insanının gözü ile bakmaları istenecek)
Öğrencilere seçtikleri bilim insanları ile ilgili kitapların verilmesi ve gurupların oluşturulması (Her gurupta farklı bir bilim insanı olacak ve süreç içerisinde tüm gurup bilim insanı hakkında detaylı bilgi sahibi olacak)
Öğrenci günlükleri dağıtılacak ve her ders sonrasında nasıl tutmaları gerektiği anlatılacak.(Günlükler 8 Hafta sonra toplanarak analiz edilecek)
1. Çalışma: Açık uçlu deney raporu oluşturma ve madde konusunda verilen hipotez(Suyun yoğunluğu, gliserin maddesinin yoğunluğundan fazladır) kapsamında deney geliştirme, deneme ve sonuca ulaşma
2. Çalışma: Oluşturulan deneylerin sınıf içerisinde yapılması ve doğru kurulan deneylerin tartışma tekniği yapılarak bulunması ve uygulanması
3. Değişkenlerin belirlenmesi ve öğrencilerle farklı hipotez ispatlama deneylerinin oluşturulması

Ödev: Bilim insanı ile ilgili kitapların okunması ve akılda kalanların bir dahaki ders paylaşılması

2. Hafta (Madde ve Değişimler)
1. Çalışma: Kuru Buz Deneyi
2. Çalışma: Nişasta ve iyot ile yıkanan mürekkep
3. çalışma: Kimyasal değişimler Deneyi-Tebeşir Yapımı
Yapılan 3. Çalışmanın deney raporu öğrencilerle birlikte doldurulacak ve deneyle ilgili soruların cevaplandırılması sağlanacak.
Bilim adamların en ilginç özellikleri sorulacak ve öğrencilerin verdikleri cevaplar sınıf ortamında hazırlanan panoya asılacak. (Bu pano her ders farklı bir ayrıntı eklenerek geliştirilecek)

Ödev: Problem durumu kanvası dağıtılacak. Probleme ilişkin evde alt problemler bulmaları istenecek. (Bu problemler doğrultusunda toplu olarak sınıf projesi oluşturulmaya başlanacak)

3. Hafta (madde ve özellikleri-uzay)
1. çalışma:Obbleck-Uzaydan gelen madde incelenmesi ve özellikleri bulunması
2. çalışma: Bu madde üzerine konabilecek bir uzay mekiği inşası(Atık maddelerden yapılacak)
3. çalışma: Mekik sunumları (Nedenleri ortaya konulacak)
4. çalışma: Uzayla ilgili araştırmaya yönelik ve uzayda ortaya çıkan yeni maddelerle ilgili videonun izletilmesi ve tartışılması

Ödev: Doğada yer alan maddelerin temel özelliklerinin çıkarılmasını sağlacak gözlem çalışma sayfası. Bir Hafta boyunca çevrelerini gözlemleyerek gözlem raporlar doldurulacak, raporda yer alan sorular(eleştirel düşünme biçimine göre geliştirilmiş) doldurulacak ve sınıfta sunulacak.

4. Hafta (Asit baz deneyi, kolonya yapımı)
1. çalışma: kırmızı lahana suyu ile evde kullanılan maddelerin asit yada baz olarak tayin edilmesi
2. çalışma: Kolonya yapımı (Farklı türlerde) ve hazır kolonyalar iel yapılan kolonyoların sertlik derecelerinin karşılaştırılması
• Deney raporları doldurulacak ve hemen arkasından konu ile lgili kazanımları kazandırma oyunları oynanacak.
• Asit-baz oyunu
• Madde oyunu

Ödev: Ev ödevi olarak hipotez test etme deneyi verilecek ve öğrencilerin deneyi evde kurmaları ve gözlem yapmaları istenecek
1. Hipotez: fasulye tohumu dik durduğunda mı, yatay durduğunda mı daha çabuk çimlenir?
2. Bitkilere süt mü verelim su mu?
3. Kalsiyum bitkilerin borularını da kalınlaştırır mı?
4. C vitamini bitkilere fayda sağlar mı?
5. Çay tortusu ile sulanan bitki daha mı çabuk büyür?

5. Hafta (Kuvvet ve Hareket-basınç)
Çalışma 1 Çay poşeti Roketi
Çalışma 2 Balon roket
Çalışma 3 Denge Deneyi
Çalışma 4 Yumurta ile basınç deneyi

Deneysel çalışmalar yapılarak deney raporları doldurulacak ve öğrencilerin kavramlar hakkında bilgi sahibi olması sağlanacak.
Çalışma 2 argüman ortamı sağlanarak yapılacak ve argümantasyon ortamanına bağlı kalarak geliştirilmiş çalışma sayfası üzerinden etkinlik tamamlanacak.

6. Hafta (Işık ve ses)
Çalışma 1: Öğrencilere bir müzik parçası verilecek ve laboratuvarda tüm araçları kullanma serbest bırakılarak bu müzik aleti çalınmaya çalışılacak.
Gruplar hazır olduğunda, verilen parça dinlenecek.
Burada amaç fizik kurallarına bağlı kalarak bir müzik aleti geliştirmek.

Çalışma 2: Gölge oyunu tasarlanması: Öğrencilere farklı videolar izletilecek ve gölge ile yapılabilecek yaratıcı çalışmalar anlatılacak. Daha sonra tüm gruplar kendi gölge filmlerini çekerek ışık ve özelliklerini ortaya çıkaracaklar.

7. Hafta (Elektrik)
1. Basit elektrik devresi kurma ve devre elemanlarını öğrenme
2. Devre elemanlarını kullanarak geleceğin böceklerini tasarlama ve oluşturma(Atık malzeme ve basit elektrik devresi elamanları ile)
3. Hazır getirilmiş kit paketler ile robot ve radyo yapımı
4. Gelişmiş devre elemanlarını öğrenme ve ilgili sorular hakkında detaylı bilgi sahibi olma

8. Hafta
Son testlerin uygulanması
7 Hafta boyunca devam eden problem durumu ile ilgili problemin ortaya konulması ve proje raporunun hazırlanması. Proje maketi için gerekli materyallerin ortaya çıkartılması