• banner1
  • banner2
Proje Hakkında


İSTANBUL AYDIN ÜNIVERSİTESİ
EGİTİM FAKÜLTESİ
"ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLAR İÇİN ZENGİNLESTİRİLMİŞ
DESTEK EGİTİM PROGRAMI PROJESİ''

İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü ortaklığında yürütülen; İstanbul Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen Özel Yetenekli Çocuklar İçin Zenginleştirilmiş Destek Eğitim Projesi'' ile 3000 öğrencimize Yetenek ve zeka testleri uygulanacak olup; 300 özel yetenekli olduğu tanılanmış öğrenciye atölye eğitimleri; ailelerine aile eğitimleri ve öğretmenlerine öğretmen eğitimleri verilecektir. Projenin genel amacı özel yetenekli çocukların psikolojik, sosyal ve bilişsel gelişimlerini sağlayacak ve onların ihtiyaçlarına uygun bir şekilde farklı derslerde, düşünme becerilerinin entegre edildiği müfredat modelini oluşturmaktır. Proje Esenler, Bagcılar ve Küçükçekmece ilçelerinde 2, 3, 4 ve 5. Sınıf düzeyinde 3000 çocuğun taranmasını ve 300 özel yetenekli olarak tesbit edilen öğrencinin zenginleştirme eğitimini almasını amaçlamaktadır. 8 Hafta boyunca toplamda 32 saat Düşünme Becerileri, Eğlenceli Fen, Astronomi, İngilizce, Grafik – Web Tasarımı ve Müzik derslerinden olusan zenginleştirme eğitimine tabi tutulacak olan öğrenciler aynı zamanda ''Yetenek Buluşmalarıyla'' Girişimcilik, Liderlik, Kişisel gelişim alanlarında uzman bireylerle de söyleşilerde bulunacaklardır. Eğitimi alan öğrencilerin eğitimlerine okullarında da devam edebilmeleri için öğretmenlerinden gönüllü ve seçilen 60 öğretmene yüz yüze 25 saatlik eğitim verilecek, bu eğitimlerde öğretmenler Üst Düzey Düsünme Becerileri Entegresi, Bloom Taksonomisi ve Bireysel Eğitim Programı-Bireysel Öğretim Programı hazırlama konusunda uygulamalı eğitimler sunulacaktır.. Aileler ise özel yetenekli çocukların özellikleri, ebeveyn tutumları, özel yetenekli çocuklarda disiplin ve sınırlar, etkili iletişim, çocuklarda düşünme becerileri ve yaratıcılığı geliştirme konularında 24 saatlik bir eğitime tabi tutulacaklardır.

Ülkemizde şu ana kadar özel yetenekli çocuklara ilişkin çalışmalara baktığımızda bu çalışmalar genellikle ''yatay zenginleştirme'' müfredata farklı konuların veya okul programına farklı derslerin eklenmesi şeklinde ilerlemektedir. Oysaki özel yetenekli çocukların düşünme kapasitelerini arttıracak, zihinsel işlemler yapmasını sağlayacak, yaratıcılıklarını destekleyecek müfredat bazında, düşünme becerilerinin entegrasyonu ile yapılacak olan bir ''dikey zenginleştirmeye ''ihtiyaçları vardır. Bu projeyle farklı derslerde dikey zenginleştirmenin nasıl yapıldığına ilişkin kamuoyuna fikir verilmiş olacak ve örnek sunulacaktır.

Ayrıca yapılacak çalışma akademik olarak ölçümleri yapılarak, ön-test son-test sonuçlarıyla çocuklarda hangi alanlarda ilerlemelerin olduğu veya olmadığını da kamuoyu ile paylaşacak olması açısından önemlidir.

Özel yetenekli çocuklara bilişsel destek sunmanın yanında çalışmaların Üniversite çatısı altında yapılması, öğrencilerin üniversiteye ilişkin daha olumlu bir tutum takınmasını, üniversite kavramını kafalarında net bir şekilde somutlaştırmasını sağlayacaktır. Üniversie kampüsünde, üniversite labaratuarlarında birebir üniversite akademisyenleri ile çalışma imkanı bulan özel yetenekli öğrenciler yüksek öğretime karşı olumlu tavır geliştireceklerdir.

Sunulan bilişsel imkanların dışında öğrencilerin farklı alanlarda sektörün önde gelen bireyleriyle de tanışması, onların sağlıklı idoller oluşturmalarına yardımcı olacak ve psikolojik olarak onlara başarmanın mümkün olduğunu, başarmak için önemli olanın azim, tutku olduğunu, hataların ders çıkarılması gereken deneyimler olduğunu yaşayarak ve dinleyerek öğreneceklerdir.